Artikel
Megameny vs dropdownmeny – i ett användarperspektiv
En megameny är en mer effektiv och användarvänlig lösning, särskilt för webbplatser med en bred och djup informationsstruktur. Den eliminerar frustrationen som ofta förknippas med flerlagers dropdown-menyer och erbjuder en smidigare användarupplevelse.
Webbreda flyttar in på Livingroom
F r om september finns Webbreda på Livingroom. Spännande med nya kollegor i en otroligt trevlig miljö. Detta är ett riktig co-workingställe, där vi gör saker tillsammans.
Nya söksätt – hur gör din målgrupp
Med nya AI verktyg så ändras våra sökbeteenden. Idag finns det så många olika sätt att söka på webben. Allti från traditionell sökning på Google, sökning på sociala medier till sökning via ChatGPT och Gemini. Det är därför ännu viktigar idag att känna till din målgrupps beteende. Ställ frågor och testa att söka på ditt […]
Google gör bedömning av ditt innehåll utifrån ett besökarperspektiv
Att med olika metoder försöka ”överlista” Googles algoritmer för sökresultat kan ibland straffa sig. Google rullar hela tiden ut nya algoritmer för att syna försöken. Allt SEO arbete måste utgå ifrån att ge din målgrupp rätt information vid rätt tillfälle, samt en bra besökarupplevelse. Därför är det viktigt att du har en genomtänkt webbstrategi. Om […]
Webbreda har flyttat
Webbreda har flyttat in i nya lokaler på Spaces coworking i huset som även kallas “rivjärnet”. Nybyggt spännande område Sthlm New Creative Business Spaces.Här samlas innovativa företag i ett helt nytt distrikt. Sthlm o1 är det högsta huset som du ser söder om Skanstullsbron. Bara en liten promenad från Skanstull över Hammarby kanal eller från […]
Sökmotoroptimering – bli sökbar och synlig på bästa sätt
Sökmotoroptimering handlar om att ge sökmotorerna så relevant information som möjligt för att de ska visa era webbsidor i sökresultatet. Det gagnar er målgrupp samt att det ökar kännedom om er och ger bättre resultat. Personer kan sen välja i sökresultatet om man klickar på er information eller om de klickar på konkurrentens innehåll. Det […]
Bästa metoder för video-SEO för e-handel
Photo by Alexander Shatov on UnsplashVideo blir allt vanligare på e-handelssajter. Ett bra sätt är att använda video för att ge kunderna en djupare förståelse för produkter du säljer samt att bygga upp ditt rykte som en pålitlig expert. Video kan också vara framträdande i Google Sök. Det kan skapa nya […]
Google har koll, har du det?
Det finns möjligheter att göra inställningar i ditt google konto. Jag tror inte så många vet om det. När vi gör analyser i Google Analytics eller väljer grupper för annonsering i Adwords så bör vi bla känna till att alla vet inte vilka intressen som finns registrerade på kontot. Så egentligen vet jag inte om man […]
Visa din logga i sökträffarna på Google
Det har inte kommit till Sverige, men se till att du är förberedd och har en bra logga som “favicon”. Google hämtar och visar “faviconen” framför sökträffen. Läs mer hur du gör på google support